چگونه محتوای E-A-T (تخصص، اعتبار، اطمینان) بنویسیم؟ راهنمای جامع!
E-E-A-T گوگل چیست و چه کاربرد و اهمیتی در سئو دارد؟ آرسافت
بسیار مهم است که بدانید چه چیزی باعث می شود صفحات دارای پایین ترین سطح EEAT باشند. اجتناب از این شیوه ها می تواند به شما کمک کند حضور آنلاین مثبتی داشته باشید و استانداردهای اخلاقی را در تعاملات دیجیتال خود رعایت کنید. اگر سایت شما از رمزگذاری SSL (لایه سوکت ایمن) یا HTTPS (پروتکل انتقال ابرمتن امن) استفاده نمی کند، بعید است که کاربران به شما اعتماد کنند. اکنون تعداد قابل توجهی از کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا در اختیار خواهید داشت. با این حال، آنها همچنین می توانند تخصص خود را از طریق داستان های موفقیت در زندگی واقعی مشتریانی که به تغییر تناسب اندام خود کمک کرده اند، نشان دهند. شما به دنبال استخدام یک مربی تناسب اندام برای کمک به شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود هستید.
شاید فکر کنید اگر سایت ما در حوزه سلامت و مالی نباشد پس این الگوریتم تاثیری برای سایت ما ندارد، اما تخصصی و معتبر بودن سایت و محتوا در هر حوزه ای مهم است. طبیعتا گوگل ترجیح میدهد محتوایی را که ممکن است سلامتی یا وضعیت مالی کاربران را به خطر بیاندازد منتشر نکند. به همین دلیل بررسی کیفیت محتوای وب سایتهایی که به چنین مسائلی میپردازند از اهمیت ویژهای برخوردار است. بنابراین اگرچه این یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست، اما می تواند به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی کلی جستجوی شما تأثیر بگذارد. نه دقیقا، چون E-E-A-T یک معیار قابل اندازه گیری توسط سئو و گوگل نیست.
وبسایتی که اطلاعات دروغ، قدیمی، غیرواقعی، جعلی و دزدی منتشر نمیکند. محتوایی که اعتبار دارد محتوایی است که اطلاعات دقیق، واقعی، درست، علمی، بهروز و براساس دلایل و مدارک و مراجع به شما میدهد. برای مثال، نویسندهی محتوای صفحهای که دربارهی تداخل دارویی دو قرص است باید پزشک، پرستار یا داروساز باشد. اگر محتوایی رژیم غذایی خاصی را برای بچهها توصیه میکند، نویسندهی آن باید پزشک یا متخصص تغذیه باشد. بله، درست خواندید که YMYL نامی است که گوگل برای بعضی صفحات و موضوعات در یک وبسایت درنظر گرفته.
شاید یک پیج تجربه، تخصص و اعتبار را نشان دهد، اما همچنان توسط ارزیابان کیفیت گوگل، غیرقابل اعتماد تلقی شود. حالا گوگل بیش از هر زمان دیگری به مشارکت واقعی و شخصی یا آشنایی عملی با موضوع محتوا، اهمیت میدهد. چون کاربران اغلب به دنبال کسب اطلاعات از جانب افراد با تجربه هستند. الگوریتم Helpful content مفید و بهروزبودن محتواهای وبسایت را برای کاربران ارزیابی میکند و اگر وبسایتی به اطلاعاتی که به کاربران عرضه میکند اهمیت ندهد، جریمه میشود. درنتیجهی معرفی این الگوریتم وبسایتهای زیادی رتبه ازدست دادند.
مثال دوم نوعی تخصص را بر اساس تجربه عملی و آزمایش نشان می دهد. این مقاله ممکن است با آشپزهای خانگی که به دنبال توصیه های عملی و مرتبط هستند، بیشتر طنین انداز شود. صفحات YMYL موضوعاتی را پوشش می دهند که در صورت نادرست بودن اطلاعات، به طور بالقوه می توانند بر سلامت، ایمنی، شادی یا امنیت مالی فرد تأثیر بگذارند. به همین دلیل، گوگل بر نویسندگان صفحات YMYL تاکید دارد که تجربه و تخصص بالایی دارند. در چشم انداز دیجیتال فعلی، که در آن محتوای AI مولد در حال عادی شدن است، ارزش تجربه اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اصل، گوگل می گوید که اگر صفحه شما فاقد اعتبار باشد، سطح EEAT آن به شدت کاهش می یابد.
علاوه بر همهی اینها٬ میدانیم که بعضی از سایتها با استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه جایگاه اول تا سوم صفحهی نتایج سرچ را برای خود دستوپا کردند. این یعنی گوگل جوابهای نه چندان درست و حسابی را هم میگذارد جلوی روی من و شما. به عنوان مثال وقتی در سرمقاله سایت ژورنال موتور جستجو نامی ذکر میشود، نشان دهنده اعتبار آن شخص یا شرکت در زمینه سئو است. منشنها اعتبار را زیاد میکنند، اما برای به دست آوردن منشن نیاز به شهرت دارید، یعنی این دو برای یکدیگر ضروری هستند. در نهایت، اطلاعات مالی معمولاً بر اساس حقایق استوار است و مشاوره نادرست میتواند تأثیر قابل توجهی بر روی خوانندگان بگذارد. اما فهرستی از بهترین مکانهای تاکو در لس آنجلس بیشتر بر اساس نظرات و تجربیات شخصی استوار است تا حقایق.
در مرحله بعد، باید به دامنه ارجاعی که به صفحه رقیب شما لینک می دهد برسید و سعی کنید پیوند صفحه خود را بدست آورید. هنگامی که تصمیم گرفتید کدام دامنه های ارجاعی را هدف قرار دهید، کادرهای کنار آنها را انتخاب کنید و روی “شروع توسعه” کلیک کنید. اگر صفحه ای ندارید که این موضوع را پوشش دهد، باید در اسرع وقت محتوایی پیرامون آن موضوع ایجاد کنید. حال، اگر صفحه ای در سایت خود دارید که همان موضوع را پوشش می دهد، آن را با صفحه رقیب خود مقایسه کنید. شما باید شکاف هایی را در محتوای آنها شناسایی کنید که بتوانید از آنها استفاده کنید و راه هایی برای ارتقای محتوای خود به گونه ای بیابید که از محتوای رقیب شما برتر باشد.
نتایج جستجوی موتورهای جستجو و منطقی است که E-E-A-T در این موضوع نقش داشته باشد. با اجرای این راهکارها، میتوانید E_E_A_T سایت خود را بهبود بخشید و در نتیجه رتبهبندی سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را افزایش دهید. جدا از اینکه موضوع صفحه در مورد چه چیزی است، مهم ترین فاکتور از بین فاکتورها معیار E-E-A-T در سئو می باشد. تخصص، اعتبار و تجربه فاکتورهایی هستند که برای تعیین قابل اعتماد بودن صفحه به کار گرفته می شوند. در واقع می توانید فاکتورهای دیگر را به عنوان عامل ایجاد اعتماد در نظر داشته باشید.
برای کمک به شناسایی هر گونه نمونه انکر تکست غیر توصیفی در صفحات خود، می توانید از ابزار ممیزی سایت Semrush استفاده کنید. با این حال، اگر فهرستی از کتابهای مورد علاقه شخصی را میخوانید، لزوماً انتظار ندارید که آنها تخصص یا تجربه بالایی در دنیای نشر داشته باشند. صفحاتی با EEAT بسیار بالا توسط سازندگان محتوا تولید می شوند که مقامات معتبر و بی نظیری در مورد یک موضوع هستند. در بخش آخر، اشاره کردم که یک سایت به طور کلی معتبر می تواند صفحه ای داشته باشد که به عنوان فاقد EEAT طبقه بندی می شود. بنابراین، حتی اگر بقیه این سایت نسبتاً معتبر باشند، این صفحه تقریباً مطمئن است که رتبه پایین EEAT را دریافت می کند. اکثر پست های وبلاگ در سایت شما با موضوعاتی مانند مکمل ها و راهنمای تمرین سروکار دارند.
در صفحه بعد، در بخش «گزارشهای موضوعی»، ویجت «HTTPS» را مشاهده خواهید کرد. ابتدا روی “Site Audit” کلیک کنید، دامنه خود را در نوار جستجو وارد کنید و روی “Start Audit” کلیک کنید. همانطور که قبلاً گفتم، قابل اعتماد بودن مهمترین عامل در EEAT گوگل است. در اینجا، شما فقط دامنههای ارجاعی را میبینید که امتیاز مرجعی در این محدوده است. سپس می توانید لیست را مرور کنید و روی عدد موجود در ستون زیر دامنه رقیب خود کلیک کنید. وقتی این کار را انجام دادید، میتوانید ببینید که به کدام صفحه در زیر «Anchor and Target URL» پیوند داده شده است.
یعنی باید بتوانید بلاگی پر از محتوای مفید در مورد مشکلات رایج موتورها و غیره بسازید. اگر روی آن لینک کلیک کنید، به صفحهای میروید که شرح کاملی از اهداف و شیوهی کار وبسایت در آن نوشته شده است و تمامی سردبیران و تصمیمگیران نیز کاملا معرفی شدهاند. وقتی وبسایتی در حوزهای مشخص برای شما قابلاعتماد است، شما اول از همه بهسراغ آن میروید و غالبا جوابتان را از همان میگیرید و دیگر کاری به حرف بقیهی وبسایتها ندارید. فقط چهارچوب E-A-T نبوده که بعداز گذشت دو سال بهتر شده است، معیارهای کمی سئو سایت نیز بهمرورزمان بهبود مییابند. بنابراین، گوگل معیارهای کمی و کیفی سئو سایت را مدام بررسی و اصلاح میکند. برای اولینبار و در سال ۲۰۱۳ بود که گوگل این راهنما را برای استفادهی وبمسترها منتشر کرد.
سطح بسیار بالای تخصص میتواند توجیه کننده ارزیابی E-E-A-T بسیار بالا باشد. اگر این توصیه در سایت شما قرار داده شود، حدس بزنید چه اتفاقی میافتد؟ هم کاربران و هم ارزیابهای کیفیت گوگل، سایت شما را غیرقابل اعتماد میدانند. اما باید بدانید که یک صفحه ممکن است تجربه، تخصص و اعتبار را به نمایش بگذارد، اما هنوز هم توسط ارزیابهای کیفیت گوگل غیرقابل اعتماد تلقی شود. کاربران به ESPN به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه ورزش اعتماد میکنند. وقتی آنها لینک شما را دنبال میکنند، شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته میشوید که اعتبار شما را افزایش میدهد. گوگل، تجربه کاربری را عامل کلیدی در تشخیص محتوای تولیدشده توسط انسان از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی میداند.
در کنار هر مشکل، میتوانید روی «Why and how to fix it» کلیک کنید. این گزینه، اطلاعات بیشتری را در مورد مشکل نشان میدهد و به شما میگوید که چگونه به آن رسیدگی کنید. به Site Audit بروید، پروژه خودتان را انتخاب کنید و روی تب «Issues» کلیک کنید. سپس این ابزار، لیستی از مشکلات شناسایی شده را در اختیارتان قرار میدهد. اینها شامل مشکلات فنی SEO مانند خطاهای 404، مشکلات مربوط به AMP و غیره هستند.
در ادامه نیز برخی نکات و روش های برجسته ای ارائه شده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست. فرض کنید به شهروندان ایالات متحده توصیه می کنید که قبل از سفر به ژاپن نیازی به دریافت ویزا ندارند. اگر این توصیه در سایت شما ارسال شده است، حدس بزنید چیست؟ هم کاربران و هم ارزیابی کنندگان کیفیت گوگل، سایت شما را غیرقابل اعتماد می بینند. صفحههایی با سطح بالایی از EAT (تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) تجربه دست اول، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن قابل توجهی ارائه میکنند. این سطح ممکن است برای اینکه یک صفحه باکیفیت شناخته شود، ضروری باشد.
یک راه سریع و آسان برای بررسی امنیت سایت، استفاده از ابزار ممیزی سایت Semrush است. برای ذخیره کلمات کلیدی خود، کافی است کادرهای کنار آنها را علامت بزنید و روی “افزودن به لیست کلمات کلیدی” کلیک کنید. شما باید هدف خود را نیز ایجاد اقتدار موضعی در سایت خود داشته باشید. برای استفاده از ابزار Backlink Gap ابتدا دامنه خود و سپس دامنه رقیب خود را وارد کنید. شما باید جزئیات مربوط به نویسنده مانند مدارک تحصیلی، اطلاعات شغلی و وضعیت آنها را در یک زمینه خاص در نظر بگیرید.
این عامل، به میزان قدرت تولیدکننده محتوا یا سایت اشاره دارد. یعنی تا چه اندازه منبع معتبری برای کسب دانش در مورد یک موضوع هستید. به عنوان مثال، فایننشال تایمز به عنوان یکی از معتبرترین منابع جهان در مورد امور مالی در نظر گرفته میشود. یکی از سادهترین راهها برای نشان دادن تخصص خودتان به ارزیابان کیفیت گوگل، افزودن اطلاعاتی درباره خودتان یا سایر تولیدکنندگان محتوا در سایتتان است. باید جزئیات مربوط به نویسنده مانند مدارک تحصیلی، اطلاعات شغلی و وضعیت آنها در یک رشته خاص را در نظر بگیرید.
نویسنده این مقاله مشخص شده است، اما فقط نام بردن از او کافی نیست. مثلاً تصور کنید که یک خبر درباره یک موضوع مالی جدی می خوانید. در این حالت، انتظار دارید نویسنده متخصص امور مالی باشد و تجربه مرتبط در این زمینه داشته باشد. این صفحات با معیارهای لازم برای اینکه یک صفحه به عنوان یکی از منابع معتبر در وب برای یک موضوع شناخته شود، مطابقت دارند. اگر در بررسی امنیتی سایت شما مشکلی پیدا شد، میتوانید با کلیک روی آن، اطلاعاتی درباره نحوه رفع آن مشکل به دست آورید.
اما اگر میخواهید E-E-A-T را به سطح رضایتبخشی بسازید و نشان دهید، باید با یک یا چند متخصص همکاری کنید. گاهی اوقات اعتماد به ادعاها، آمار یا حقایقی که به صورت آنلاین پیدا میشوند، دشوار است. دلیل اصلی این مشکل اغلب عدم وجود مرجع مشخص برای منبع اطلاعات است. این، البته، به شما کمک میکند تا این موضوع را برای خودتان بسازید و نشان دهید. خبرنگاران امروزه تحت فشار شدید زمان قرار دارند و در عین حال باید محتوايی دقیق، قابل اعتماد و مطمئن ارائه دهند. گوگل اعلام کرد پشتیبانی از دادههای ساختیافتهی ProfilePage برای نمایش اطلاعات بیشتر در مورد نویسنده (مانند نام یا پروفایلهای شبکههای اجتماعی).
همچنین میتوانید منابعی را به محتوای خودتان اضافه کنید تا نشان دهید که نظرات شما از جانب کارشناسان، پشتیبانی میشود. باید نشان دهید که برای تهیه این محتوا، به خوبی تحقیق کردهاید و بر اساس آخرین پیشرفتها، به روز شده است. همچنین این دستورالعملها به الگوریتم گوگل کمک میکند تا بفهمد که محتوای خوب و مرتبط چیست. E-E-A-T مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است و مفهومی است که گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده میکند. اگر به فوتر این وبسایت نگاه کنید، میبینید که شرح کاملی از هدف و موضوع وبسایت در آن نوشته شده است.
این گونه وبسایت ها که توانایی تاثیرگذاری برزندگی کاربر را دارند، باید دارای درجه بالایی از اعتماد باشند. بنابراین، به طور کلی نیاز به اطلاعاتی از جمله اینکه چه کسی مسئول محتوای سایت است، وجود دارد. داشتن اطلاعات تماس و راه ارتباط برای این قبیل جستجوها و همچنین فروشگاههای آنلاین بسیارمهم است. راهکارهای دیگر شامل بهروزرسانی مداوم محتوا، ارائه مطالب تحلیلی و عمیق، و تعامل مستقیم با مخاطبان است. بهروزرسانی مداوم محتوا باعث میشود که وبسایت یا منبع آنلاین به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد در ذهن مخاطبان تلقی شود.
هنگام در نظر گرفتن اقتدار، به خاطر داشته باشید که همیشه با تخصص و تجربه همراه است. اساساً به این معنی است که شما تا چه اندازه منبعی برای کسب دانش در مورد یک موضوع هستید. خوب، ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما مطمئن شوید که در مورد موضوعاتی که می دانید بنویسید. اول از همه، به ما نشان داده شده است که مقاله توسط یک متخصص پزشکی بررسی شده است. برای نشان دادن اینکه تجربه واقعی در زمینه کاری خود دارید، ویدیوهایی ایجاد می کنید که در آن به مخاطبان خود نشان می دهید چگونه از تکنیک های مختلف نجاری استفاده کنند. مخاطبان شما از نجارهای تازه کار گرفته تا حرفه ای که همگی به دنبال بهبود مهارت های خود هستند، هستند.
Google نمیخواهد کاربران خود را به سمت محتوای نادرست یا وبسایتهایی که عمداً کاربران را گمراه میکنند هدایت کند. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید افرادی که محتوای شما را ایجاد می کنند، تخصص موضوعی داشته و منابعی برای انجام تحقیقات لازم و بررسی حقایق در اختیار دارند. قبل از اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم نیاز به توضیح اصطلاحی تحت عنوان YMYL داریم. سایتهایی در سطح اینترنت فعالیت میکنند که به آنها YMYL میگوئیم. الگوریتم امتیازدهی گوگل برای چنین وبسایتهایی بسیار مهم است.
این وبسایت توانست در عرض یک ماه به ۵۰ هزار بازدیدکننده دست یابد. فرقی نمیکند آن را Google AdSense، AdWords یا Ads بنامید، آنها تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجوی Google نمایش داده میشوند. یادگیری نحوه تنظیم آنها مهم است، اما یادگیری نحوه مدیریت و حفظ عملکرد آنها یک بازی کاملاً متفاوت است. گوگل به توافقی دست یافت که مجوز دسترسی همزمان به مکالمات Reddit را برای نمایش بیشتر آن در Google و مدلهای آموزشی صادر کند. مقاله "چگونه از Google Trends برای پیشرفت سئو سایت استفاده کنیم؟" را از دست ندهید.
بسته به نوع کسبوکار خود، مشتریان را به نوشتن نظر در سایتهایی مثل تَراستپایلت و یَلپ و همچنین در [نام سایت یا پلتفرم دیگر] تشویق کنید. پروفایل تجاری گوگل سپس، آنها را به وضوح در سایت خود نمایش دهید. اما فراتر از افزودن بینشهای منحصر به فرد به محتوای خود، باید مطمئن شوید که دامنهی کافی از موضوع را پوشش میدهید تا در آن زمینه صاحبنظر شوید. بیشتر محتوای آنلاین، فقط تکرار مکررات مطالب قبلی است و اغلب این نوع محتوا در بالای نتایج جستجو قرار میگیرد. خوانندگان میخواهند بدانند که چه کسی پشت محتوای منتشر شده قرار دارد.
برای دریافت اطلاعات در مورد نحوه موفقیت در انواع کسب و کارها می توانید این ایده را به کار بگیرید. وقتی صحبت از تخصص میشود، مخاطبان شما به دو دسته تقسیم میشوند. گروه اول افرادی هستند که از طریق سرچ گوگل و عبارتهای مخلف وارد وبسایت شما شدهاند و گروه دوم مخاطبان خاص و کاربلد در حوزه کاری شما هستند. در اصل الگوریتم EAT به صورت کلی سایت ها را بررسی می کند تا مطمئن شود در صفحه نتایج، سایت بی اعتبار نشان داده نشود. اما باید بسیار دقت کنید که اعتبار شما حفظ شود و همچنین اگر تازه شروع کرده اید، برند سازی را درست و اصولی انجام دهید. E.A.T اصطلاحی است که از دستورالعملهای سنجش کیفیت گوگل گرفته شده و صورت خلاصهشده Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است.
E-A-T (تخصص، اقتدار و اعتماد) یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا است. این مفهوم در سال 2025 نیز تکامل یافته و نقش آن در الگوریتمهای رتبهبندی پررنگتر شده است. در این مقاله، تغییرات جدید E-A-T را بررسی کرده و به شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید محتوای خود را برای بهینهسازی بهتر تطبیق دهید. همانطور که اشاره کردیم، E-E-A-T یک عامل رتبه بندی واحد و قابل اندازه گیری نیست. بهترین راه برای بررسی ارسال سیگنالهای E-E-A-T از سمت صفحات خودتان به گوگل، آشنایی با دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل و پایبندی به آنها است. دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل، مجموعهای از دستورالعملهایی است که به ارزیابیکنندگان معروف به ارزیابان کیفیت (Quality Raters) داده میشود.
کاربران باید بتوانند به اطلاعاتی که ارائه میکنید اعتماد کنند و شما باید خطر آسیب رساندن به کاربران را به حداقل برسانید. در حالی که EEAT برای همه انواع محتوا مهم است، برای موضوعات YMYL بسیار مهم است. همانطور که قبلاً بحث شد، اینها صفحاتی هستند که در صورت نادرست بودن اطلاعات ارائه شده می توانند پیامدهای جدی بر سلامت و امور مالی افراد داشته باشند. یکی از بهترین راهها برای ایجاد شهرت مثبت، پاسخ دادن به نظرات خوب و بد است. اگر نظر منفی درباره برند خود مشاهده کردید، به روشی مفید و شفاف پاسخ دهید.
EEAT مخفف تجربه (Experience)، تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness) است که معیارهایی برای ارزیابی کیفیت محتوا و سایتها توسط گوگل محسوب میشوند. با این حال، گوگل در تلاش است تا محتوایی که از دانش تخصصی و تجربه واقعی بهره میبرد، رتبههای بهتری کسب کند. گوگل از بازخورد ارزیابان کیفیت برای آموزش الگوریتمهای یادگیری ماشینی خود استفاده میکند. وقتی کاربر واقعاً میتواند شما را ببیند که از یک محصول استفاده میکنید و نظر شما را در مورد آن میگوید، تجربه را نشان میدهد و به ایجاد اعتماد کمک میکند. از پیوندهای داخلی برای ایجاد ارتباط معنادار با محتوای مرتبط در سایت خود استفاده کنید.
بنابراین، گوگل تجربه را به عنوان یک عامل کلیدی در تشخیص محتوای ایجاد شده توسط انسان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می بیند. وقتی گوگل به تجربه اشاره میکند، به معنای درگیری دست اول و دنیای واقعی با موضوعی است که یک محتوا با آن سروکار دارد. اگر محتوای شما با اصول EEAT مطابقت داشته باشد، شانس آن برای به دست آوردن موقعیت های برجسته در SERP ها افزایش می یابد. همچنین این احتمال را افزایش می دهد که بتوانید با موفقیت به روز رسانی های الگوریتم گوگل در آینده را پیمایش کنید. این دستورالعمل ها همچنین به الگوریتم گوگل کمک می کند تا بفهمد محتوای خوب و مرتبط چیست. برای پستهای ارسالی توسط کاربران، EAT به صورت جداگانه ارزیابی میشود.
این یعنی هدف نهایی گوگل این است که آن الگوریتمها به جایی برسند که بتوانند خودشان E-E-A-T را بسنجند و اندازه بگیرند. شاید الان و تا آیندهای نهچندان نزدیک کاملا این توانایی را نداشته باشند، اما قطعا و حتما به آن توانایی خواهند رسید. نکتهی مهم دیگری که به ویژگی تجربه مربوط میشود این است که نشاندادن این ویژگی به گوگل فقط برای موضوعات YMYL ضروری نیست. دوباره نگاهی به مثالهایی که این نوشته را با آن شروع کردیم بیندازید. دو مثال اول (تداخل دارویی و خرید رمزارز) نمونههایی از صفحات و موضوعات YMYL هستند. گوگل و مهندسانش هم مثل من و شما بهخوبی میدانند سئو کلاه سیاه چیست.
بیوگرافی نویسنده ممکن است در شفافیت و اعتمادپذیری تأثیر بگذارد، اما گوگل به تنهایی از این عامل برای ارزیابی اعتبار محتوای شما استفاده نمیکند. بهتر است بیوگرافی نویسنده را با منابع قابل اعتماد، لینکهای مرتبط و اطلاعات دقیق تکمیل کنید. یکی از سادهترین روشها برای نشان دادن تخصص خود به ارزیابان کیفیت گوگل، افزودن اطلاعاتی درباره خود و سایر نویسندگانی است که برای وبسایت شما مینویسند. این بدان معناست که در بسیاری از موارد، تجربه دستاول و شخصی میتواند ارزش بیشتری از تخصص رسمی داشته باشد. البته، برای برخی موضوعات، تخصص حرفهای و رسمی همچنان حیاتی است، اما در موضوعات دیگر، تجربه مستقیم نویسنده میتواند محتوای مفیدتری ارائه دهد.
به همین دلیل، آنچه به عنوان اطلاعات قابل اعتماد تلقی میشود بسیار متفاوت است. اگر در مورد یک موضوع هیچ تخصص یا تجربهای نداشته باشید، نمیتوانید به عنوان یک منبع معتبر در آن زمینه به شمار آیید. با این حال، مهارت روزمره نیز میتواند در برخی موضوعات و انواع محتوا به عنوان تخصص محسوب شود. به همین دلیل، E-E-A-T به طور فزایندهای به یک روش مهم برای تضمین انطباق محتوای شما با آنچه که سیستمهای رتبهبندی گوگل پاداش میدهند، تبدیل شده است. با رشد سریع هوش مصنوعی، تولید انبوه محتوا که توسط افرادی با تجربه یا تخصص واقعی نوشته نشده، از همیشه آسانتر شده است. گوگل مفهوم E-A-T را در دستورالعملهای ارزیابان کیفیت خود در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.
به عنوان نمونه، سایت Best Wallet Hacks فهرستی از مطالب برای اشاره مطبوعات دارد. بنابراین کافی است آن ها را با یک وبلاگ جدید مقایسه نمایید که کسی آن ها را نخوانده است. شما از این طریق می توانید اعتماد خوانندگان را به آسانی جلب نمایید. به عنوان نمونه، برای نوشتن وبلاگی در مورد مسافرت های شخصی نیازی نیست توسط شخص متخصصی نوشته شود. در مقابل آن برای نوشتن راهنمای تعمیرات خودروی DIY نیاز به فردی متخصص مانند مکانیک خودرو دارید. به عنوان مثال، اگر نویسنده ای در حال نوشتن یک بررسی آیفون است، باید از محصول استفاده کرده باشد؛ یا اگر در مورد بهترین رستوران های تهران می نویسد، باید از آنها بازدید کرده باشد.
و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند . این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است . ویژگی چهارم که تقریبا ۲ سال است به این مفهوم اضافه شده است، به این اشاره دارد که نویسندهی محتوا باید دربارهی موضوعی که مینویسد تجربه شخصی، دستاول و واقعی داشته باشد. با افزودن تجربه به آن چهارچوب، گوگل به نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا هشدار میدهد که نمیتوانند دربارهی چیزهایی بنویسند که واقعا امتحانش نکردند یا تجربهای دربارهاش ندارند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/