تکنیک های سئو با ابزارهای رایگان
36 ابزار رایگان سئو برای انجام سئوی سایت توسط خودتان بلاگ کلیک اول
برای بهینهسازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگیها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را میدهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ابزارهای گوگل برای سئو نه تنها برای تحلیل و رصد وضعیت سایت شما مفید هستند، بلکه به شما کمک میکنند که مشکلات فنی سایت را شناسایی و رفع کنید و حتی استراتژیهای بهینهسازی محتوا را برای کلمات کلیدی هدفمند تعیین کنید. ما قبلاً در مقالهای با عنوان ابزارهای سئو لیست کاملی از ابزارهایی که هر متخصص سئو باید آنها را بشناسد به شما معرفی کردهایم که بد نیست به آن هم نگاهی بیاندازید. توجه کنید که اگر برایتان کسب رتبه در موتورهای جستجویی مانند بینگ و یاندکس مهم است، آنها نیز سرچ کنسول خود را دارند.
صادقانه بگو ، گرچه Xenu از طلوع آفتاب در هر لیست “ابزار جستجوگرها رایگان” حضور داشته است ، اما به هیچ وجه فکر نمی کردم این یکی را بسازد. این خزنده رومیزی مبتنی بر ویندوز در طول 10 سال گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است. به گفته این، بسیاری از افراد هنوز هم آن را دوست دارند و از آن برای ممیزی سایت اصلی استفاده می کنند، به دنبال لینک های خراب و غیره هستند. یک برنامه افزودنی رایگان Chrome، بسیاری از جستجوگرها Link Redirect Trace را به عنوان “آنالیزور تغییر مسیر ” توصیه می کنند. این برنامه افزودنی اطلاعاتی را در مورد هدرهای HTTP، سنجه های پایه ای لینک ها، robots.txt و معیارهای اصلی پیوند از LinkResearchTools نشان می دهد. به خاطر رایگان بودن، Google Analytics به طرز شگفت انگیزی قوی است و با سایر محصولات Google از جمله Optimize Search Console و Data Studio خوب مچ می شود.
این ابزارها با ارائه دادههای دقیق و جامع در مورد رقبا، به شما کمک میکنند تا نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و فرصتهای جدیدی را کشف کنید. با توجه به علاقه و سوالات مکرر شما در زمینه بهبود بازدید و تحلیل سایت، کارشناسان فراتک تصمیم گرفتند تا اصلی ترین و بهترین ابزارهای سئو را به شما معرفی کنند. من رضا رضایی هستم و در این دوره قراره با هم به دنیای گستردهای متصل بشیم که شاید هر روز ازش استفاده میکنیم اما کمتر به ساختارش فکر میکنیم. ما در این دوره میخواهیم به این دنیای پرهیجان وارد بشیم و یاد بگیریم که چطور میتوانیم خودمان در این فضا فعالیت کنیم و وبسایتهای جذاب و کاربردی بسازیم. در دوره آموزش html css ، به زبانی ساده، مفاهیم کلیدی و پایهای اینترنت و وب رو بررسی میکنیم و در نهایت یاد میگیریم چطور وبسایتهای حرفهای طراحی کنیم. طبق گفته گوگل، بسیاری از وبسایتها لازم نیست نگران کرال باجت باشد؛ بهخصوص وبسایتهایی با کمتر از چند هزار URL که ساختارشان نیز استاندارد است.
اطلاعات این ابزار با گزارشهای سرچ کنسول مطابقت دارد و بررسی وضعیت دادههای ساختاریافته را در نسخههای موبایل و دسکتاپ فراهم میکند. ابزار Google My Business، این امکان را میدهد تا روی نحوه نمایش کسبوکار خود در نتایج جستجو و Maps نظارت کامل داشته باشید. اما اگر کسبوکاری در خارج از ایران دارید، حتماً اطلاعات سایت خود را در آن ثبت کنید. با کمک سایت AlsoAsked.com میتوانید سوالاتی را که کاربران گوگل ممکن است پیرامون یک کلمه کلیدی از گوگل بپرسند، از این ابزار استخراج کنید. ابزاری برای تحلیل سئو سایت، اعلام مشکلات سئو صفحات و تحلیل کلمات کلیدی است.
در کنسول کاربری قسمتquery لیستی از کلمات کلیدی که بیشتر کلیک خورده اند وهمچنین در ترافیک ورودی سایت نقش داشته اند را می توانید مشاهده کنید و توجه تانرا به برخی کلمات کلیدی متمرکز کنید. ماز یکی دیگر از شناختهشدهترین و جامعترین ابزارهای سئو در دنیاست که به شما کمک میکند تا وبسایت خود را بهینه کنید و رفته رفته کلمات کلیدی آن را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر بیاورید. چت جی بی تی (ChatGPT) واقعا یکی از ابزارهای قدرتمندی است که در حوزه سئو و تولید محتوا مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار با توانایی تولید محتواهایی با کیفیت بالا، ارائه فهرستی از کلمات کلیدی مورد نیاز و افزایش تجربه کاربری، به وبمستران و بازاریابان کمک میکند تا بهبود رتبهبندی و جذب ترافیک هدفمندتر را ایجاد کنند. ابزار Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای بررسی بکلینکها و تجزیه و تحلیل پروفایل لینک سایت است. به وبمستران و بازاریابان کمک میکند تا بهطور جامع بکلینکهای ورودی به وبسایتها را بررسی کنند.
پس از اینکه Google Analytics را نصب کردید، میتوانید از همه مزایای آن بهرهمند شوید. تنها مدتی به آن زمان بدهید تا دادههای موجود را جمعآوری کند، سپس فرآیند بررسی را آغاز کنید. اینها فقط کلیاتی از ابزار گوگل آنالیتیکس گوگل است که هرکدام زیرمجموعههای کاملی از دادهها را در اختیار شما میگذارند. در مقاله «راهنمای کامل گوگل آنالیتیکس» آموزش کامل این ابزار را بخوانید و ریز به ریز با هر بخش آشنا شوید. چه سایت شما در صفحه شش گوگل باشد که مثل شبکه چهار کسی نگاهش نمیکند و چه رتبه یک باشید و آن بالا بالاها برای خود پادشاهی کنید.
این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار میشود، به دانشجویان یاد میدهد که چگونه استراتژیهای جستوجوی ارگانیک را طراحی و پیادهسازی کنند. شما میتوانید این کلاس را بهصورت رایگان با ثبتنام در دوره آزمایشی یکماهه اسکیل شیر یاد بگیرید. این ابزارها می توانند در سئو خارجی نیز کاربرد بسیار خوب و مفیدی داشته باشند. این ابزار میتواند به عنوان یک جاسوس عمل کند تا رمز موفقیت سایت رقیب را برای شما فاش کند. گاهی اوقات آنقدر درگیر افزایش بازدید سایت خود هستید که از بررسی سایت رقبا بی اطلاع می مانید. گزینه Answer the Public موضوعاتی را ارائه می دهد که می توانید آنها را به مقالات وبلاگ یا صفحات وب تبدیل کنید.
از طرفی، یک محتوای با کیفیت و خطای کمتر احتمالاً بیشتر به اشتراک گذاری میشود. و این میتواند باعث افزایش بازدید و تعامل کاربران با سایت شود که این نیز بهبود سئو را ترویج میدهد. در مجموع، استفاده از Grammarly میتواند به کیفیت و قابلیت فهم محتواها کمک کند که بهطور غیرمستقیم میتواند در بهبود سئو موثر باشد. اطلاعاتی نظیر حجم جستجو و نمودار افزایش یا کاهش جستجو برای هر کلمه کلیدی بخشی از امکانات این سایت هستند. همچنین، این ابزار همچنین امکان مشاهده سایت دیگران را نیز به شما می دهد. این امکان به شما اجازه میدهد تا با بررسی و آنالیز رقبا، استراتژیهای بهبود وبسایت خود را بهتر تطابق دهید و در بازار رقابتی خود، بهتر عمل کنید.
اما باید توجه داشت که این هزینه معمولاً با کیفیت و امکانات بیشتری که Surfer ارائه میدهد، توجیه میشود. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. اگر نمره سایت شما کامل شد، نشان می دهد که سئو سایتتان مشکلی ندارد، در غیر اینصورت ایرادات سایت را به شما نشان خواهد داد. برای رفع آنها باید بر روی آنها کلیک کرده و این ابزار راه حل مشکل را با How to Fix می دهد. Buzzsumo یک نرمافزار است که عملکرد محتوا را تحلیل میکند، بهخصوص در شبکههای اجتماعی. حساب توییتر این نرم افزار نکاتی درباره جنبههای مختلف بازاریابی به اشتراک میگذارد.
Wayback Machine اسکرین شات های تاریخی از صفحات می گیرد و آن ها را در پایگاه داده خود ذخیره می کند. سپس میتوانید هر URL را وارد کنید تا نسخههای قبلی آن صفحات وب (حتی آنهایی که در حال حاضر خراب شدهاند) را ببینید. ابزار URL Inspection اطلاعاتی در مورد نسخه ایندکس شده Google از یک صفحه خاص ارائه می دهد. روی لوگوی “G” کلیک کنید تا کد به ابزار Markup Validator شرکت Schema.org یا ابزار تست نتایج غنی گوگل ارسال شود تا اعتبار آن بررسی شود. GTmetrix یکی از بسیاری از تست های عملکرد سرعت صفحه است که SEO ها دوست دارند از آن استفاده کنند. این گزارشات آشنایی مانند PageSpeed ، YSlow و Waterfalls را فراهم می کند، و همچنین بطور خودکار داده های تاریخی را برای هر صفحه ای که آنالیز می کند تجسم می کند.
این ابزار در واقع یک افزونه برای مرورگر کروم میباشد که از معدود ابزارهای موجود در بازار است که دادههای قابل استناد مربوط به تخمین دفعات اشتراک گذاری هر قطعه محتوا را ارائه میدهد. البته با استفاده از حسابهای رایگان شما اطلاعات زیادی بدست نخواهید آورد، اما همچنان به دادهها و محتوای قابل توجهی دسترسی خواهید داشت. ابزار Keyword Tool یکی از بهترین ابزار های تحقیق رایگان کلمات کلیدی موجود در حال حاضر است. این ابزار به شما اجازه می دهد به سادگی با تایپ کردن یک کلمه کلیدی، کلمات کلیدی LSI آن کلمه کلیدی را هم مشاهده نمایید. این کلمات کلیدی پیشنهادی از ویژگی پیشنهاد خودکار گوگل جمع آوری شده اند. گوگل به طور خودکار کلمات کلیدی پیشنهادی را بر اساس نحوه رفتار مخاطبان نمایش می دهد.
شما پس از ثبت نام در جت سئو میتوانید به مدت 7 روز به تمامی بخشهای این ابزار به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو Screaming Frog نام دارد که برای بهینهسازی وب بسیار ارزشمند است. چون با استفاده از آن میتوانید ساختار یک سایت را تحلیل کرده و مشکلات تکنیکالش را پیدا کنید که جلوی افزایش رتبه آن در صفحه نتایج موتور جستجو را گرفتهاند. این ابزار را میتوانید روی سیستمهای ویندوزی یا مک خود نصب کنید و با استفاده از آن اطلاعاتی مهم درباره سایت خود بهدست آورید. نسخه رایگان این ابزار به شما اجازه میدهد حداکثر 500 URL را بررسی کنید و این تعداد در نسخه پولی بینهایت خواهید شد.
مقاله «گوگل سرچ کنسول» راهنمای کاملی از این ابزار را در اختیار شما میگذارد. برای رسیدن به این هدف، پایینتر از این امتیازات، page speed توصیههایی برایتان دارد که میتواند به بهبود سایتتان کمک کند. اگر هم دنبال اصل الماس هستید در مقاله «افزایش سرعت سایت نوین» 8 روش کاربردی و حرفهای را یاد بگیرید و سرعت سایت خود را بالا ببرید. در روزهای اولیه سئو، هیچکس، حتی خود گوگل، زیاد به سرعت سایتها اهمیت نمیداد؛ اما الان داستان خیلی فرق کردهاست چون گوگل به طور واضح بیان میکند که سرعت بارگذاری سایت در رتبهبندی سایتها مورد استفاده قرار می گیرد. پس حالا که سئوی سایت را خوب بلدید، بهتر است ابزارهای سئو برای کنترل و مدیریت آن را هم بشناسید تا همه چیز مثل موم در دست شما باشد. این کار به آن اجازه می دهد تا تحلیل های پیش بینی کننده را معرفی کند، که به شناسایی کاربران و اقداماتی که ممکن است منجر به خرید شود، کمک می کند.
گزارش هایی همچون اینکه چند صفحه از سایت تان ایندکس شده، عملکرد ترافیک سایت، CTR یا نرخ کلیک و غیره را نیز می توانید در این ابزار داشته باشید تا به بهینه ترین حال ممکن برای سئو برسید. سایت بکلینکو از مطالعه و تحقیقاز یک میلیون نتیجه جستجو به این جواب رسیده است که میانگین کلمات کلیدی در رتبهیک صفحه اول گوگل ۱۸۹۰ کلمه است. بنابراین طبق نمودار منتشر شده از این نتایج پستهای طولانی تر رتبه های بهتری در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل خواهند داشت. بعد از جواب دادن به این سوالات، راحتتر میتوانید بهترین ابزار رایگان سئو را با توجه به خواسته ها و نیازهای خودتان انتخاب کنید. حتی ممکن است مجبور باشید که برای هر بخش از کارهای سئویی خود، از یک ابزار مجزا استفاده کنید. با وجود تمام این ابزارهای متنوع مخصوص سئو سایت، گاهی اوقات سئوکارانی که قصد استفاده از این ابزارها را دارند، در انتخاب بین آنها مردد میشوند.
بنابراین، اگر وبسایتهای بزرگ بودجه خزش پایینی داشته باشد، صفحات آن دیرتر کرال میشود. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. یکی از مهمترین مواردی که باید در رابطه با سئو سایت خود به آن توجه داشته باشید این است که اطلاعاتی که شما دریافت می کنید و بر اساس آنها کار خود را پیش می برید، اطلاعات صحیح و درست باشد. در این مورد باید گفت که خیلی از ابزارها نمی توانند این اطلاعات را برای شما فراهم کنند. هر چند که این ابزارها به عنوان یک ابزار خوب و کاربردی توسط خیلی از منابع فارسی و انگلیسی به عنوان ابزارهای خوبی ارائه می شوند اما در صورتی که بخواهید به نتایج آنها تکیه کنید بازخورد خوبی را نخواهید گرفت.
به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. اگر تجربه استفاده از هر کدام از این ابزارها را دارید، خوشحال میشویم که از پیشنهادات و نظرات شما عزیزان بهره ببریم. همچنین، در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاهها برای ما کامنت بگذارید. جای هیچ شک و تردیدی نیست که همه دوست دارند زمان اندکی را بر روی رقبای خود صرف کنند و بیشتر وقت خود را بر روی کسبوکار خودشان متمرکز کنند. اما در نظر داشته باشید که شما نمیتوانید بدون شناسایی رقبای خود موفقیت چندانی کسب کنید.
این ابزار گزارشات مهمی از جمله سرعت صفحات، YSlow، Waterfalls و همچنین ارائهی یک گزارش بصری از دادههای تاریخی صفحات مورد بررسی ارائه میکند. شما با استفاده از SimilarWeb میتوانید ترافیک، صفحات برتر، میزان تعامل، کانالهای بازاریابی و سایر بخشهای پلتفرمهای رقیب را تجزیه و تحلیل کنید. البته نسخهی رایگان این ابزار تنها به ۵ نتیجه برای هر معیار محدود شده است، اما همین پنج مورد نیز در اغلب موارد برای در اختیار داشتن یک بینش کلی نسبت به دادهها، کافی است. واروی همچنین ابزارهای جداگانهای برای افزایش سرعت صفحات و همچنین سئو موبایل نیز ارائه میکند. به طور کلی، این مجموعهی برای افرادی مفید است که به دنبال بررسی سریع سئو و انجام کارهای اصلی در این زمینه هستند. سرعت ابزار Keyword Tool به طور شگفت انگیزی بالاست و مهمتر از همه، برای هر کسی که از آن استفاده می کند، کاملا رایگان است.
روی چه کلماتی بیشترین ترافیک را دارید و تبلیغات شما روی کدام کلمهها بیشترین بازده را داشته است. ابزار SimilarWeb نه تنها ابزاری رایگان برای انجام چنین کاری است، بلکه استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. شما میتوانید بررسی کنید که ترافیک رقبا چقدر است؟ رتبه صفحاتشان چقدر است؟ چقدر اینگیجمنت دارند و اطلاعات دیگری که دید خوبی برای برنامهریزی به شما میدهد. بعضی اوقات من از نیل پاتل سرگرم می شوم زیرا او در لباس خواب خود SEO را انجام می دهد. صرفنظر از این ، دیر مدتی بود که نیل مسئولیت Ubersuggest را به دست گرفت و در کل مهمترین امتیاز را به آن بخشید. اگر مدتی آن را امتحان نکرده اید، اکنون فراتر از پیشنهادات کلمات کلیدی است و بسیاری از قابلیت های پیشرفته سئو مانند معیارهای لینک اصلی و صفحات رقیب برتر را ارائه می دهد.
Hunter یک ابزار جستجوی ایمیل محبوب است و قطعاً محبوب ترین یاب ایمیل رایگان است. از آن استفاده کنید تا آدرس ایمیل مرتبط با هر شرکت یا شخص دیگری را پیدا کنید و هر آدرس ایمیلی را که قبلاً در اختیار دارید بررسی کنید. این ابزار حسابرسی ساده JavaScript یک کار را انجام می دهد و این کار را بسیار خوب انجام می دهد. View Rendered Source یک افزونه رایگان Chrome است که به شما امکان می دهد DOM کاملاً رندر شده از هر URL را به راحتی مشاهده کنید و آن را با HTML اصلی مقایسه کنید. یکی از سخت ترین قسمت های SEO محلی ، تعیین رتبه بندی از هر مکانی است – به ویژه هنگامی که Google سرسختانه می خواهد از محلی که در آن قرار دارید نتایج ارائه دهید. BrightLocal این کار را با یک ابزار سریع رتبه بندی محلی حل می کند که می تواند شما را به هر مکانی رها کند.
اگر با آموزش صفر تا صد سئو رایگان آژانس نوآوری رسام همراه باشید، این مفاهیم را یاد خواهید گرفت. استفاده از چت جی بی تی به عنوان یک ابزار کاربردی و کارآمد در استراتژیهای سئو و تولید محتوا، میتواند بهبود قابل توجهی در عملکرد وبسایت شما داشته باشد. آشنایی با ابزارهای گوگل برای سئو به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود را بهبود دهید و بازدید خود را افزایش دهید. در حالی که بسیاری از ابزارهای سئو تنها مشکلات سئوی سایت شما را میگویند، این ابزار راهی برای حل آن مشکلات هم به شما میدهد تا سایت شما نمره سئوی خوبی دریافت کند. از مهمترین ویژگیهای دیگر این ابزار، این است که یک چک لیست برای بازاریابی به شما میدهد تا بتوانید بازاریابی خوبی هم داشته باشید.
Keyworddit کلمات کلیدی را از انجمن های ردیت استخراج می کند که راهی عالی برای یافتن موضوعاتی است که مخاطبان شما به آن ها علاقه دارند. استاندارد طلایی برای تعیین اینکه آیا صفحه شما با الزامات سازگار با تلفن همراه Google مطابقت دارد یا خیر. اگر صفحه شما آزمون را پشت سر می گذارد، سپس گوگل آن را دوستانه برای موبایل ارزیابی می کند ، که این یک عامل رتبه بندی bonafide (البته کوچک) است. اگر صفحه شما سازگار با تلفن همراه نیست، مناطق خاصی برای رسیدگی به شما ایجاد می کند. تفصیلی یک نوع منحصر به فرد از موتور تحقیق لینک رایگان است که توسط نبوغ بازاریابی گلن آلسوپ ساخته شده است (می توانید وی را در نظرات زیر بیابید). تمرکز مفصل در مورد آنچه که منجر به پیوند برخی از سلیقه های مشهور در وب می شود، بدون داشتن کرک اضافی است که می تواند موفقیت مهندسی معکوس را به یک فرایند وقت گیر تبدیل کند.
این ابزار داده ها رو از Keyword Planner گوگل جمع آوری می کنه و ایده های خوبی در رابطه با کلمات کلیدی مورد نیازتون به شما میده. همچنین اطلاعات مفید دیگه ای هم مثل حجم جستجو، CPC و سطح رقابت در اختیار شما قرار میده. فیلتر کردن کلمات کلیدی موردنظر شما در نتایج جستجو هم یکی از ویژگی های منحصربفرد اوبرساجسته که بسیار کاربردیه. البته برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل، لزوما نباید در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کنید. بلکه این سرویس ابزاری برای مشاهده و بهبود عملکرد وبسایت خود در گوگل است.
هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. در مورد رایگان بودن این ابزار هم باید گفت که Ubersuggest هم یک مجموعه ابزار است که هم پلن های رایگان و هم پلن های پرمیوم را به کاربران خود ارائه می کند. در مورد پلن های رایگان محدودیت هایی راب رای سرچ روزانه در نظر می گیرد که آنقدر ها هم سختگیرانه نبوده و در صورتی که به سراغ خود سایت بروید با استفاده از حالت مخفی و یا تغییر IP به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. اما در مورد افزونه مرورگر باید گفت که روزانه در حدود 30 جست و جو را به صورت رایگان برای شما تحلیل می کند که برای مدیریت یک سایت به نظر کافی میرسد. اینکه شما سایت خود را سریع و سرحال نگه دارید و حواستان به این موضوع باشد که این سایت با چه سرعتی برای کاربران به نمایش در خواهد آمد از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/